Jednym z największych projektów Olsztyna na nadchodzące lata miał być rozwój komunikacji publicznej wraz z zakupem nowego taboru elektrycznego. Władze miasta właśnie unieważniły przetarg.
Kolejny głos w sprawie rozszerzenia granic Olsztyna. Tym razem wypowiedziała się Rada Powiatu w Olsztynie.
To bardzo ważna dla Olsztyna inwestycja. Szacuje się, że Instalacja Termicznego Przekształcania Odpadów pozwoli na pokrycie około 35 proc. zapotrzebowania miasta na ciepło.
W 2025 roku dotacja z budżetu miasta do remontów zabytkowych obiektów w Olsztynie wyniesie 300 tys. zł. To więcej niż w poprzednich latach. Nasza czytelniczka uważa, że samorząd powinien poszukać też środków na remont kamienicy przy ul. Mickiewicza.
PKP Polskie Linie Kolejowe budują na Warmii i Mazurach kilka ważnych linii kolejowych. Planują też następne inwestycje.
Na ogół mieszkańcy zgadzają się z potrzebą poszerzenia granic Olsztyna. Idea budowy sądów na obrzeżach budzi już poważne wątpliwości.
Wójt gminy Purda napisała list w sprawie działań prezydenta Olsztyna na rzecz przejęcie terenów przy obwodnicy. Uważa, że to największy problem z jakim musi się zmierzyć.
Mniejsze i większe polskie miasta w ciągu najbliższych kilku lat dostaną od PKP nowe szybkie połączenia kolejowe. A co z Olsztynem?
Miłośnicy tramwajów muszą uzbroić się w cierpliwość. Prezydent Robert Szewczyk zapowiedział, że na razie nie ma mowy o kolejnych inwestycjach w ten środek transportu.
Na spotkaniu urzędników, samorządowców i drogowców rozmawiano, jak będzie wyglądać organizacja ruchu gdy zamknięty zostanie łącznik Olsztyna z obwodnicą w kierunku Warszawy. Niestety, utrudnienia potrwają długo.
Miejsca postojowe powinny być wyznaczone już na etapie projektowania przejścia - stwierdziła jedna z olsztyńskich radnych.
Dokumentacja dla Koszar Dragonów ma powstać w drugiej połowie 2025 r. Wcześniej mieszkańcy Olsztyna będą mogli wziąć udział w warsztatach, omówić swoje oczekiwania w punktach informacyjno-konsultacyjnych, a także wyruszyć na spacer badawczy.
63 mln zł ma być przeznaczonych w tym roku na dofinansowanie przewozów autobusowych na Warmii i Mazurach. Czy to koniec wykluczenia komunikacyjnego? Niestety nie wszędzie.
- Rozpoczęliśmy procedurę poszerzenia granic miasta - mówi prezydent Olsztyna Robert Szewczyk. Radni sąsiedniej Purdy już wyrazili oburzenie, uważają, że przedstawiona argumentacja obraża mieszkańców gminy.
Spółka odpowiadająca za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiła zaktualizowane plany rozwoju. Dotyczą one m.in. sieci połączeń kolejowych. Jedna z linii ma sięgać do Giżycka.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.