Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała optymalny, jej zdaniem, wariant obwodnicy Olsztyna. Jeden z naszych stałych czytelników przeanalizował proponowane rozwiązania.
Pasjonat komunikacji miejskiej stawia zasadnicze pytanie: - Dlaczego Olsztyn oszczędza na komunikacji publicznej, a jednocześnie nie żałuje pieniędzy na budowę stadionu dla garstki kibiców?
W Olsztynie rozwój komunikacji miejskiej był przez lata priorytetem. Teraz miasto zdecydowało się zmniejszyć liczbę kursów autobusów i tramwajów.
Jest już rekomendacja dotycząca optymalnego wariantu planowanej drogi S5, która połączy Ostródę z Grudziądzem. Ostateczne decyzje już wkrótce.
Nie tak dawno pokazywaliśmy projekt nowego żłobka i mówiąc delikatnie, jego architektura nie powala na kolana. Czy nowy Olsztyński Teatr Lalek może być wizytówką Olsztyna?
Przebudowa drogi z Giżycka do Kętrzyna na Mazurach zbiega się z remontem linii kolejowej. Efekt? Niektóre miejscowości zostaną niemal odcięte od świata.
Niedawno olsztyński ratusz ogłosił sukces konsultacji, w których ponad 70 proc. uczestników poparło poszerzenie granic miasta. Starostwo w Olsztynie uważa, że to porażka prezydenta.
Na środowym posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych eksperci wskazali wariant obwodnicy Olsztyna, który ma być przeznaczony do realizacji.
Drogowcy są już gotowi do wskazania wariantu obwodnicy Olsztyna do realizacji. Do przeszłości należą już czasy, kiedy Olsztyn szedł na w tej sprawie na zwarcie z sąsiadami. Teraz wszyscy mówią jednym głosem.
Olsztyn był do tej pory wskazywany jako miasto, które konsekwentnie inwestuje w rozwój transportu miejskiego. Teraz jednak komunikacja publiczna schodzi na dalszy plan. Czy Olsztyn straci miliony przyznane na ten cel?
Były budynek PCK w Olsztynie zmienił właściciela i doczeka się remontu. Obiekt był w fatalnym stanie. Rewitalizacja jest możliwa, bo przejęła go organizacja zrzeszająca inżynierów budownictwa.
Olsztynianie nie ruszyli tłumnie na konsultacje w sprawie poszerzenia granic miasta. Wynik jest za to jednoznaczny.
Do połowy lutego miejskie instytucje i jednostki budżetowe Olsztyna miały przedstawić plan dziesięcioprocentowych cięć w swoich budżetach. Ratusz liczył nawet na 100 mln zł oszczędności.
Od 10 marca na trasie pomiędzy Kętrzynem a Giżyckiem będą poważne utrudnienia w ruchu. Pod koniec miesiąca kolejne utrudnienia.
Budowa szerokiej ulicy Nowobałtyckiej to priorytet Olsztyna. Wielu mieszkańców z niecierpliwością oczekuje jednak na modernizację uliczek osiedlowych.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.