Władze Olsztyna chcą w tym roku zrealizować inwestycje za ponad 170 mln zł. Czy ten ambitny plan jest możliwy do realizacji? To ważny test dla ekipy obecnie rządzącej miastem.
Radny Tomasz Głażewski uważa, że należy się wycofać z niektórych zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej od marca tego roku.
Rząd chce stworzyć plan rozwoju kolei w Polsce. W Olsztynie miało miejsce spotkanie w tej sprawie, ale stolica Warmii i Mazur wydaje się być pomijana przy wielkich inwestycjach kolejowych.
22 miliony złotych może kosztować kampania promocyjna województwa warmińsko-mazurskiego za pośrednictwem przewoźnika lotniczego. Jest jeden chętny.
Zbliża się czas przejęcia przez drogowców terenu zajmowanego przez płatny parking przy ul. Nowowiejskiego. Przedsiębiorcy zwracają jednak uwagę, że gdzieś taki parking w pobliżu centrum Olsztyna powinien istnieć.
Urząd Marszałkowski chciał, żeby na czas przebudowy wylotu drogi z Olsztyna na Warszawę, pociągi Intercity przystawały także w Stawigudzie.
Proces wyboru ulic do naprawy opierał się na analizie zgłoszeń mieszkańców, opinii Rad Osiedli oraz inspekcji stanu nawierzchni - zaznacza rzecznik olsztyńskiego ratusza.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała optymalny, jej zdaniem, wariant obwodnicy Olsztyna. Jeden z naszych stałych czytelników przeanalizował proponowane rozwiązania.
Pasjonat komunikacji miejskiej stawia zasadnicze pytanie: - Dlaczego Olsztyn oszczędza na komunikacji publicznej, a jednocześnie nie żałuje pieniędzy na budowę stadionu dla garstki kibiców?
W Olsztynie rozwój komunikacji miejskiej był przez lata priorytetem. Teraz miasto zdecydowało się zmniejszyć liczbę kursów autobusów i tramwajów.
Jest już rekomendacja dotycząca optymalnego wariantu planowanej drogi S5, która połączy Ostródę z Grudziądzem. Ostateczne decyzje już wkrótce.
Mirosław Arczak: Bazując na sondażach, mogę powiedzieć, że po Olsztynie rowerem jeździ się na trzy z plusem. Ale to średnia dla całego miasta. Są miejsca, gdzie jest lepiej i takie, gdzie jest gorzej.
Przebudowa drogi z Giżycka do Kętrzyna na Mazurach zbiega się z remontem linii kolejowej. Efekt? Niektóre miejscowości zostaną niemal odcięte od świata.
Drogowcy są już gotowi do wskazania wariantu obwodnicy Olsztyna do realizacji. Do przeszłości należą już czasy, kiedy Olsztyn szedł na w tej sprawie na zwarcie z sąsiadami. Teraz wszyscy mówią jednym głosem.
Olsztyn był do tej pory wskazywany jako miasto, które konsekwentnie inwestuje w rozwój transportu miejskiego. Teraz jednak komunikacja publiczna schodzi na dalszy plan. Czy Olsztyn straci miliony przyznane na ten cel?
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.