We wtorek (28 lutego) prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podpisał w Warszawie umowę na dofinansowanie kolejnego etapu budowy linii tramwajowych. W ubiegłym roku projektanci przedstawili wstępny projekt torowisk, które powstaną w II etapie, czyli na trasie z Pieczewa do Śródmieścia - ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i Piłsudskiego do ul. Kościuszki. Teraz ten plan jest dopracowywany. Ostateczny ma być gotowy do połowy kwietnia.
Prześledziliśmy jednak dokładnie obecną dokumentację, by pokazać, jak wyglądać będzie linia - nie tylko jej przebieg, ale i to, co przy okazji budowy powstanie i w których miejscach - a także jak zmienią się ulice sąsiadujące z torowiskiem.
Dla lepszej orientacji w terenie wszystkie mapy, dla potrzeb tej prezentacji, ustawiliśmy w taki sposób, że na trasa jest pokazana od Pieczewa (na dole mapy) do Śródmieście (góra mapy).
Na pierwszej mapie okolice pętli na Pieczewie
1. Końcowy przystanek tramwajowy
2. Pas dla rowerów na skraju jezdni
3. Przystanek autobusowy dla wysiadających
4. Zwrotnica głębokorowkowa, która pozwoli pokonywać skrzyżowanie torów z prędkością 15 km na godz.
5. Przystanek autobusowy dla wsiadających
6. Trambuspas. Wjazd dla autobusów na wspólny pas dla tramwajów i autobusów miejskich
7. Trambuspas. Zjazd dla autobusów ze wspólnego pasa dla tramwajów i autobusów miejskich
8. Parking rowerowy
9. Parking dla 52 samochodów osobowych
10. Jezdnia, jeden pas ruchu, który pozwoli objechać pętlę
Wszystkie komentarze