W ciągu ostatniej dekady leśnicy z terenu Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Olsztynie wywieźli z lasów ponad 83 tys. m sześc. śmieci. Tyle zmieściłoby się w ponad tysiącu wagonów do przewozu węgla.
Pierwotnie miał być to maj 2023 roku. Nowy termin zakłada, że odcinek S5 na Warmii i Mazurach zostanie oddany do użytku w listopadzie 2022 roku.
O kilka tysięcy więcej samochodów na jednym skrzyżowaniu - tak wynika z najnowszego raportu drogowców dotyczącego natężenia ruchu w Olsztynie. Będzie jeszcze więcej.
Rozpoczęło się przywracanie dawnych rozwiązań na olsztyńskich skrzyżowaniach. Dotyczą m.in. uruchamiania zielonego światła na przejściach dla pieszych.
Społecznicy nie dają za wygraną, by ochronić jedną z najcenniejszych przydrożnych alei Warmii i Mazur. Przez kilka dni petycję za ochroną drzew na trasie Giżycko - Kętrzyn podpisało już ponad 10 tys. osób.
Pomysł uruchomienia cichego i szybkiego tramwaju miejskiego, czyli "metra" dla Lublina, wywołał dr Jacek Sobczak.
Już tylko do północy można głosować na najważniejsze wyzwania dla Olsztyna i regionu w ramach naszej akcji Supermiasta i Superregiony 2040.
Coraz więcej wątpliwości wokół szumnie reklamowanego przez rząd Krajowego Programu Odbudowy. Jego założenia są tak skonstruowane, że uniemożliwią np. rozwój transportu szynowego w miastach.
Inwestycja związana z wykonaniem tunelu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Jeziornej ślimaczy się, a sezon wakacyjny przed nami. Kiedy otrzymamy komfortową przeprawę nad olsztyńskie jezioro Ukiel? Sprawa okazuje się bardzo trudna.
Dopiero za trzy tygodnie dowiemy się, czy kontrakt na budowę nowych linii tramwajowych w Olsztynie dojdzie do skutku. Wyrok w tej sprawie będzie ogłoszony później, bo sprawa jest obszerna, a sędziowie mają zaplanowane urlopy...
Pracownicy PKP Telkol chcą rozliczenia ekipy, w której zasiadał m.in Jerzy Szmit, bo uważają, że doprowadziła ona ich spółkę na skraj przepaści, a ludzi pozbawiła pracy.
Kolejarze przesuwają termin otwarcia ofert na budowę nowego dworca prawie o miesiąc. Sprawdziliśmy co kryje się za niemal półrocznym poślizgiem.
Zachęcamy, by wybrać najważniejsze wyzwania dla Olsztyna oraz Warmii i Mazur.
W urzędzie wojewódzkim na wniosek PKP Polskie Linie Kolejowe wszczęte zostało postępowanie dotyczące decyzji lokalizacyjnej dotyczącej remontu układu peronów przy dworcu Olsztyn Główny. Niewykluczone, że wniosek nieprzypadkowo jest tak rozbudowany.
Olsztyn urządza teren między Nagórkami a Jarotami. Pierwszy etap prac jest już na ukończeniu.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.