Od stycznia do września 2016 r. w Olsztynie doszło do 46 wypadków z udziałem cyklistów, w których zginęła jedna osoba. Najgorzej jest na ul. Dworcowej. Oficer rowerowy pracuje już nad koncepcją, która ma tam poprawić bezpieczeństwo.
Czy budowane w drugim etapie torowiska dadzą możliwość ominięcia zepsutego tramwaju. Byłoby to możliwe, gdyby zostały wyposażone w tzw. weksle.
Na początku grudnia ekipy uzupełniały kostkę brukową stanowiącą część wystroju chodników. Nie wszystkie miejsca zostały jednak naprawione.
O olsztyńskich tramwajach mówili w tym roku fachowcy z całej Polski. O ich reaktywacji i najwyższej jakości. Ale reforma, którą w ostatnim roku przeżył Olsztyn, to nie tylko tramwaje.
Na trzy miesiące został zatrzymany w areszcie 22-latek, który jest podejrzany o spowodowanie wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym. Grozi mu za to do lat 12 więzienia.
Jak widać nawet stosunkowo niewielki wiatr może być groźny. Na Dworcu Zachodnim runęło rusztowanie. Miejmy nadzieję, że konstrukcja przebudowywanego obiektu okaże się nieco solidniejsza...
Zgodnie z zapowiedziami władze miasta tuż przed świętami złożyły dokumenty potrzebne, by otrzymać pieniądze na drugi etap budowy linii tramwajowych. Poznaliśmy też projekt trasy. Jakie są jego plusy, a jakie minusy?
Trzy osoby zginęły w ciągu ostatnich dni, a kilkanaście zostało rannych. Policja odnotowała też ponad 150 kolizji.
Sprawę rozstrzygnęły nowe tablice informacyjne umieszczone przy ulicach, którymi jeżdżą tramwaje. Dzięki temu trambuspasami w Śródmieściu Olsztyna poza tramwajami będą jeździć tylko autobusy miejskie. Pozostałe pojazdy, bez odpowiedniego wyposażenia...
Od początku roku polisy obowiązkowego ubezpieczenia OC podrożały nawet o 100 proc. Ale co ciekawe, niemal identyczne ubezpieczenie można znaleźć za 600 zł, ale i za 3 tys. zł. Co zrobić, by nie przepłacić?
Miłośnicy Olsztyna są przeważnie zgodni, że drzew w mieście lepiej nie wycinać. Tym razem jednak twierdzą, że warto to zrobić, by odsłonić dopiero co wyremontowane wiadukty niedaleko Starego Miasta, tym bardziej że okolicę zasłaniają niewiele warte...
Prezydent podjął decyzję dotyczącą kierunku, w jakim mają pójść prace projektowe dotyczące krańcówki tramwajowej przy Wysokiej Bramie. Rozpatrywano dwa główne pomysły: zamknięcie placu dla ruchu, oraz budowę tutaj przystanków tramwajowo-autobusowych.
Korzystający z autobusów i tramwajów powinni zwrócić uwagę na rozkład jazdy.
Czy można ograniczyć ruch w centrum, nie zwiększając korków? To jedno z podstawowych pytań, na jakie odpowiedzi szukać będzie Fundacja Normalne Miasto - Fenomen.
Urzędnicy przygotowali już dokumentację podstawowego wariantu linii tramwajowej. Jest tam kilka interesujących i dyskutowanych przez długi czas rozwiązań.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.