160 km na godz. do Ełku
Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują dokumentację projektową. W połowie bieżącego roku planowany jest przetarg na roboty na pierwszym odcinku linii kolejowej nr 38 z Ełku do Giżycka.
W ramach inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istotnym elementem będzie elektryfikacja linii, co przełoży się na wzrost przepustowości. Oznacza to, że po torze będzie mogło jeździć więcej pociągów w tym samym czasie. Mazury zyskają dostęp do lepszej oferty kolejowej.
Po pracach dwukrotnie wzrośnie prędkość składów pasażerskich z 80 km na godz. do 160 km na godz. Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż pociągiem z Olsztyna do Ełku przez Korsze skróci się poniżej 2 godz.
Zmodernizowane zostaną także perony.
Wszystkie komentarze
Bez tego, nowe tory będą rdzewiały, bo nie będzie pociągów, które by po nich jeździły.