Boska proporcja
Architekci walczący o ochronę olsztyńskiego dworca doszli w swoich analizach do interesującego wniosku, że bryły dworca zostały zaplanowane zgodnie z ideą tzw. złotego podziału, albo inaczej boskiej proporcji, znaną od starożytności. Wszystkie główne elementy jego bryły, czyli wieża, część PKS i część PKP pozostają w relacji opartej na złotym podziale. W tym przypadku chodzi o proporcję 1 do 1,618 między wysokością biurowca a długością skrzydeł dworca kolejowego i autobusowego.
W modernizmie złoty podział wykorzystywano bardzo chętnie, a osoby współpracujące z Kłopockim twierdziły, że był to człowiek, u którego wszystko było dokładnie przemyślane i dlatego trudno mówić tutaj o przypadku.
Wszystkie komentarze
przecież w SIWZ od PKP dla projektanta jest opcja modernizacji. środki na remont byłyby te same co z tych na budowę nowego.
Przepraszam za bezpośrednie pytanie - czy Pan jest rzecznikiem FRO? O tej opcji finansowania potencjalnego remontu dworca PKP wiem, ale co z dworcem PKS i z tym najbardziej ohydnym elementem urbanistycznym, tj. wieżowcem?