Okolice Bartąga - wiadukt
Co prawda zdecydowana większość kierowców i mieszkańców jest zadowolona z nowej trasy, ale zdarzają się i tacy, którym żal jest utraconego krajobrazu. Lasy, mokradła i rzeczki stanowiły naturalną ostoję zwierzyny i robiły imponujące wrażenie. Teren jest tutaj wyjątkowo urozmaicony, co było zresztą także przyczyną problemów wykonawcy budującego drogę. Teraz zapewne obwodnica będzie stopniowo obrastała kolejnymi inwestycjami i zabudową, głównie przemysłową, więc krajobraz zmieni się w najbliższych latach jeszcze bardziej.
Południowa obwodnica Olsztyna została otwarta na początku lipca. Prezentowany odcinek został zrealizowany przez Budimex i liczy ok. 16 km. W sumie koszt realizacji to 1,166 mld zł, przy czym wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej wyniosła 533 mln zł.
W tym miejscu - na zdjęciu - powstał jeden z wielu wiaduktów. Konieczne były wycinki i prace ziemne.
Wszystkie komentarze
Zapewne powinni zbudować podziemny tunel, aby mieszkańcy Bartąga mogli mieć dziewiczą ciszę. Dywity nie chciały obwodnicy i mają teraz "ciszę" i ogromne korki. Zawsze jest "coś za coś" - więc skończcie te narzekania. Olsztyn się rozwija i będzie coraz lepiej.
Wystarczyło zastosować technologie budowy nie na nasypach, ale w wykopach i wczesne zalesienie. Tak, Olsztyn się rozwija, zero nowych firm i tylko dzika deweloperka, blok przy bloku. Pozdrawiam.
Zapewne jest tobie obca koncepcja etapowego rozwoju ośrodków miejskich. Pierwszym czynnikiem-motywatorem do rozwoju inwestycji przemysłowych jest rozwinięta infrastruktura logistyczna. Olsztyn i okolice są na etapie rozwoju infrastruktury logistycznej. Jeżeli inwestycje Zalando i Eggera nie są dla ciebie sygnałem wysypania worka inwestycji przemysłowych, to przepraszam, ale jesteś totalnym ignorantem.