Jabłonowo Pomorskie - Iława - Olsztyn - Korsze
Długość odcinka to 172 , w tym 1467 km na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Jest to zelektryfikowana linia dwutorowa. Inwestycja .ma tzw. charakter odtworzeniowy i zakłada likwidację ograniczeń prędkości oraz podniesienie dopuszczalnej prędkości do 120 km na godz. dla pociągów pasażerskich i 80 km na godz. dla pociągów towarowych. Obecnie pociągi poruszają się tam z prędkością 100 km na godz.
Według planów osiągnięte zostanie
*skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 6 min z obecnych 50 min do ok. 44 min w relacji Iława - Olsztyn, *skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 5 min z obecnych 48 min do ok. 43 min w relacji Olsztyn - Korsze,
Lata realizacji: 2015 - 2022; a wartość projektu: to192,7 mln zł.
Na lata 2018-2020 planowana jest modernizacja stacji Ostróda, natomiast na lata 2020-2023 planowana jest modernizacja linii od stacji Olsztyn Główny do stacji Korsze.
Planowane zamknięcia torowe w 2017 r. dla odcinka Iława - Olsztyn:
1.szlak Iława - Rudzienice tor 1(odcinek 8 km) - od 24.07.2017 - 04.08.2017
2.szlak Iława - Rudzienice tor 2 (odcinek 8 km) - od 04.08.2017 - 18.08.2017
3.szlak Rudzienice - Samborowo tor 1 (odcinek 10 km) - od 18.08.2017 - 01.09.2017
4.szlak Rudzienice - Samborowo tor 2 (odcinek 10 km) - od 01.09.2017 - 15.09.2017
5.szlak Ostróda - Stare Jabłonki tor nr 2 (odcinek 9 km) - od 18.09.2017 - 17.10.2017
Jako, że jest to linia dwutorowa, więc w czasie robót ruch będzie się po niej odbywał.
Wszystkie komentarze