Projektanci wyznaczyli trzy możliwe warianty drogi S5 z Mazur do autostrady A1. Jeden z nich trzeba jednak przeprojektować, co wiąże się z opóźnieniem inwestycji.

Niekiedy w trakcie prac przygotowawczych związanych z budową nowych dróg trzeba uwzględniać nieprzewidziane wcześniej czynniki. Tak wydarzyło się w przypadku projektowania drogi S5 z Ostródy do Grudziądza.

Droga ważna nie tylko da Warmii i Mazur

Droga ekspresowa S5 łączy trzy miasta wojewódzkie – Wrocław, Bydgoszcz i Poznań, a także, za pośrednictwem A1, Gdańsk. Drogowcy chcą jednak przedłużenie tej trasy z okolic Grudziądza do Ostródy, gdzie S5 połączy się z S7. Dodatkowo S5 przez Mazury stanowiłaby szlak drogi ekspresowej, wiodący poprzez fragmenty tras S7 Ostróda-Olsztynek, S51 Olsztynek-Olsztyn oraz dalej z Olsztyna  do Ełku w ramach budowy trasy S16.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Małgorzata Bujara poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Po co nowy projekt skoro można wybrać do realizacji inny wariant?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Co to w ogóle znaczy że wojsko czegoś chce czy nie chce Wojsko ma robić co mu się każe
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    Sterowców rozpoznawczych? Co to hindenburga wskrzeszą?
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    "Sterowce rozpoznawcze"...
    Aha, to taki nasz hi-tech w dronach?
    @M_XC
    Nie znasz się to milcz i nie rób z siebie błazna.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @M_XC
    Areostaty, wyguglaj. Bardzo nowoczesne. I drogie zresztą.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Do diabła z przyrodą! Tereny wojskowe ważniejsze.
    już oceniałe(a)ś
    1
    8