Olsztyn Zachód
Olsztyńska obwodnica połączy drogę krajową nr 16 na zachód od miasta, drogę nr 51 na południu i "szesnastkę" na wschód od granic Olsztyna. Zacznie się w rejonie Kudyp, ominie miasto na południe od Jarot i skończy między Olsztynem a Wójtowem. Będzie miała niecałe 25 km. Kolejne 95 km to nowe drogi dojazdowe.
Ostatecznie na trasie powstanie pięć węzłów drogowych: w pobliżu Kudyp (węzeł Olsztyn Zachód), pod Tomaszkowem (węzeł Olsztyn Południe), niedaleko Jarot (węzeł Jaroty), za jeziorem Skanda (węzeł Pieczewo) i niedaleko Wójtowej Roli (węzeł Olsztyn Wschód). Tylko w tych miejscach będzie można wjechać na obwodnicę. Będą też 33 obiekty mostowe, najdłuższy nad tzw. Bagnem Klebarskim (304 m).
Na mapy nanieśliśmy punkty orientacyjne, najbardziej charakterystyczne miejsca, i opisaliśmy je w legendzie poniżej map.
1. Droga nr 16 w kierunku Gietrzwałdu i Ostródy
2. Węzeł Olsztyn Zachód, kilkaset metrów od Dajtek i granicy administracyjnej Olsztyna. Tutaj wygląda jeszcze tak jak był planowany w pierwotnej koncepcji. Już po jej powstaniu okazało się, że władze Olsztyna, widząc problemy z zaakceptowaniem wariantu północno-wschodniej obwodnicy Olsztyna, która miała przebiegać w pobliżu Łęgajn, Kieźlin, Różnowa, a potem Dywit, postanowiły przygotować koncepcję, według której północna obwodnica biegłaby na północny-zachód od miasta, czyli między Gutkowem a Jonkowem i łączyłaby się z drogą nr 51 za Dywitami.
3. Droga do Olsztyna.
4. Dajtki.
5. Stara droga łącząca krajową "szesnastkę" z Kudypami i Naterkami.
6. Droga w kierunku węzła drogowego Olsztyn Południe, niedaleko Tomaszkowa.
Wszystkie komentarze