W grudniu, po półtora roku od podpisania umowy, władze Olsztyna przestały ukrywać, że współpraca z FCC się nie układa. Do końca roku Hiszpanie mieli przedstawić w ratuszu dokumentację potrzebną do budowy kolejnych odcinków torowisk. Nie przedstawili. Prezydent wyznaczył im termin: do 14 stycznia FCC ma przygotować plan naprawczy, przedstawić projekty, listę podwykonawców, z którymi chce realizować olsztyński projekt i nowy harmonogram prac. - Jeśli tego nie zrobią wyślę do centrali FCC list z prośbą o przyjazd osób decyzyjnych do Olsztyna, by wspólnie ustalić dalszy plan działań - zapowiadał prezydent.
Termin minął, ale Hiszpanie tylko częściowo zastosowali się do żądań prezydenta. Nie przedstawili wszystkich projektów. Przekazali tylko te dotyczące budowy linii tramwajowej na ul. Dworcowej i Towarowej do zajezdni. 22 stycznia mają być gotowe plany budowy ul. Obiegowej. Resztę chcą przedstawić do końca marca.
Przygotowali za to harmonogram prac na najbliższe półtora roku. Wynikało z niego, że termin zakończenia całej inwestycji, czyli czerwiec 2014 r., zostanie dotrzymany.
Wtedy pierwszy raz ratusz oficjalnie przyznał, że przygotowuje plan awaryjny. - Warunki kontraktowe dają nam możliwość, w razie zagrożenia niedotrzymaniem terminów, wskazania podwykonawców, którzy zajmą się inwestycją w miejsce FCC - mówili urzędnicy. - Jesteśmy na to przygotowani.
Fot. Robert Robaszewski / Agencja Gazeta
Co było w nowym harmonogramie prac?
** W kwietniu zakończą się prace na ul. Płoskiego.
** W maju ekipy robotników zaczną budować ul. Obiegową, która połączy al. Sikorskiego z al. Piłsudskiego. Ulica ma być gotowa za rok.
** W czerwcu wykonawca zajmie się budową torowiska na ul. Żołnierskiej i Kościuszki w kierunku dworca, która też potrwa rok.
** W lipcu zaczną się prace wzdłuż al. Sikorskiego. Odcinek od Jarot do Reala ma być gotowy w maju 2014 r., a fragment od Reala do ul. Pstrowskiego w czerwcu 2014 r.
** W sierpniu robotnicy zamienią w plac budowy al. Piłsudskiego. Do maja 2014 r. kłaść będą tory między ul. Kościuszki a pl. Jedności Słowiańskiej.
** Z harmonogramu wynikało więc, że późnym latem budowa powinna trwać na wszystkich odcinkach przyszłych linii tramwajowych. W sierpniu rozkopane będą ulice Olsztyna, którymi jeździć będą tramwaje.
Wszystkie komentarze