Jolanta Okuniewska, nauczycielka SP 13, nominowana do The Global Teacher Prize, zwanej nauczycielskim Noblem

3/5

ROBERT ROBASZEWSKI

Dzięki otwarciu granic, ułatwieniom w procedurach i finansowaniu z Unii Europejskiej miałam warunki, by swój warsztat pracy doskonalić poza granicami kraju. Wyjazdy zawsze łączyłam ze zwiedzaniem, poznawaniem kultury, tradycji i historii. To otwiera umysł i poszerza horyzonty. Miałam szansę porównać warunki pracy oraz metody w innych krajach i często utwierdzałam się w przekonaniu, że jako polska nauczycielka mam również sporo do zaoferowania moim kolegom i koleżankom z zagranicy. Podczas szkoleń spotykałam się z aktywnymi nauczycielami z innych krajów europejskich, inspirujące rozmowy o edukacji i metodach pracy otwierały przede mną nowe perspektywy. Potrafiłam z tych spotkań przenieść do pracy wszystko to, co dało się natychmiast wdrażać w moich warunkach. Dzięki współpracy podczas realizacji międzynarodowych projektów eTwinning pokazuję moim uczniom, że warto korzystać z doświadczeń innych krajów, wzajemnie się poznawać i uczyć. Moi uczniowie rozumieją jak ważna jest znajomość języków obcych, wiedzą, że to pozwala przybliżyć innym naszą kulturę i nauczyć się tolerancji, która buduje pokój między narodami.

Wszystkie zdjęcia
  • Irena Telesz
  • Stanisław Czachorowski, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
  • Jolanta Okuniewska, nauczycielka SP 13, nominowana do The Global Teacher Prize, zwanej nauczycielskim Noblem
  • Wanda Agnieszka Jabłońska, dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjnych
  • Paweł Pszczółkowski, trener biegania, zawodnik