W życie wchodzą nowe, wyższe stawki za parkowanie w strefie w Olsztynie. Wciąż kontrowersje budzi drugi etap zmian polegający na wprowadzeniu wyższych opłat dla mieszkańców spoza miasta.
Do Olsztyna skład przyjedzie w połowie lutego. Po drodze czekają go przeszkody.
Drogowcy szykują się do odnowienia nawierzchni ul. Gietrzwałdzkiej prowadzącej z Bartąga w kierunku Tomaszkowa. Gmina Stawiguda dofinansuje tę inwestycję.
Sprawa dotyczy organizacji ruchu na ul. Bartąskiej, jednej z najbardziej obleganych podolsztyńskich tras.
Ratusz przygotował już odpowiednie dokumenty. A jeszcze niedawno los tej inwestycji był zagrożony.
Już wkrótce powinno być wiadomo, co dalej z dworcem Olsztyn Główny. Kolejarze pokażą nam projekt, a w sądzie powinny zdecydować się losy wpisu obiektu do rejestru.
W 2020 roku drogowcy z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będą kontynuowali rozpoczęte już inwestycje i rozpoczną kilka nowych.
Inwestor z Warszawy otrzymał z ratusza warunki zabudowy dla hotelu przy ul. Linki w Olsztynie. Wciąż nie wiadomo jednak, czy urzędnicy zgodzą się, by przy okazji otworzyć, zamkniete od lat, skrzyżowanie przy ul. 1 Maja.
Drogowcy po blisko 2,5 roku kończą oficjalnie budowę kilku ulic, na które mieszkańcy północnej i zachodniej części Olsztyna czekali od lat. Ułatwią im one nie tylko poruszanie po osiedlu, ale także dojazd do obwodnicy miasta.
To już nie jest chodnik, tylko oczko wodne, które utrzymuje się całymi tygodniami - skarży się nasz czytelnik i prosi o interwencję.
Funkcjonariusze podsumowali 2019 r. na drogach regionu. Wyniki są fatalne.
Żeby dostać się na zamknięty teren osiedla, niektórzy mieszkańcy będą musieli kupić piloty. Nie podoba się to zwłaszcza starszym.
Można już zapoznać się ze wstępną wersją rozkładu jazdy po korekcie, która wejdzie w życie w pierwszej połowie marca. Postanowiliśmy sprawdzić, jak będą wyglądały podróże z Olsztyna do Warszawy.
Pierwsze pomiary ruchu na drogach krajowych odbywają się już w czwartek. Wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu będą potem podstawą do podejmowania strategicznych decyzji inwestycyjnych.
Transport tego składu potrwa trzy tygodnie. Zanim zacznie jeździć po torowiskach w Oslztynie przejdzie testy homologacyjne.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.